فروشگاه اینترنتی مد و کلاس

معرفی و شناخت آبکاری رادیوم

آبکاری رادیوم

افزودن هر فلزی به فلزات ارزشمند به کار رفته در زیورآلات، موجب افت خلوص و قیمت آن محصول می‌شود. اما رادیوم دارای شخصیت و کارایی کاملا متفاوت است که موجب افزایش ارزش مادی و سلامتی می‌شود. در ادامه به معرفی این فلز ارزشمند می‌پردازیم. همچنین کاربرد‌های آن و چگونگی مراقبت از آبکاری رادیوم را برایتان شرح خواهیم داد. در پایان نیز روش نظافت محصولات دارای آبکاری رادیوم را بیان خواهیم کرد.

رادیوم چیست

فلزی به رنگ نقره‌ای و سفید است. رادیوم از خانواده پلاتین بوده و از نظر ارزش بسیار گرانتر از فلزاتی مانند طلاست. میزان کم موجودی این فلز و روند به دست آوردن بسیار سخت آن موجب این ارزشمندی بسیار شده است. از این فلز اصولا به عنوان روکش برای جواهرات استفاده می‌شود. وقتی زیورآلاتی با رادیوم روکش شوند، می‌توان شاهد براق شدن و درخشش فوق‌العاده آن بود. همچنین این فلز ضد حساسیت بوده و وجود آن روی جواهرات کمک فراوانی به مصرف کننده می‌کند. این که کسی بتواند در صورت داشتن حساسیت به گردنبند، حلقه یا دستبند خود از آن به راحتی استفاده نماید، قابلیت خاص رادیوم را نشان می‌دهد. یکی دیگر از مزایای وجود رادیوم به عنوان روکش روی فلزات، جلوگیری از تغییر رنگ آنان است. رادیوم روکشی بسیار مناسب برای جواهراتی با رنگ‌های سفید و طلایی بوده و تاثیری فوق‌العاده بر هر دو رنگ دارد.

مراقبت از زیبایی آبکاری رادیوم

اگر با رادیوم روکشی روی فلزات مانند نقره و طلا ایجاد نماییم، این فلزات براق‌تر و روشتن‌تر دیده می‌شوند. حال اگر همین روکش را روی الماس یا مروارید ایجاد کنیم شاهد درخشندگی و نمایش حجیم‌تر از آن خواهیم بود. می‌توان به جرات اعلام کرد که رادیوم بهترین فلز برای آبکاری روی فلزات گران قیمت و جواهرات است. البته باید توجه داشت که با وجود چنین روکشی همچنان باید مراقبت زیورآلات خود باشیم. زیورآلاتی مانند انگشتر یا دستبند که تماس بیشتری با پوست دارند و همچنین با مواد شوینده تماس پیدا می‌کنند در معرض خطر پاک شدن این لایه محافظ زیبا هستند. پس باید در حفاظت از این روکش زیبا و قیمتی تلاش بسیار نمود. میزان ماندگاری رادیوم روی جواهرات به صورت مستقیم به میزان مراقبت ما بستگی دارد. ولی نباید از شیوه آبکاری آن غافل باشیم. آبکاری صحیح رادیوم روی زیورآلات می‌تواند طول عمر آن را افزایش دهد.

برای محصولاتی که دارای رنگ طلایی هستند، مراقبت از روکش رادیوم اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. به این دلیل که در این‌گونه زیورآلات پاک شدن روکش رادیوم موجب کاهش نمایش زیبایی آن می‌شود. اما چنین اتفاقی برای محصولاتی مانند نقره نخواهد افتاد. با پاک شدن روکش در این محصولات زیبا از مقدار درخشندگی آن کاسته شده ولی به دلیل جذابیت و درخشندگی ذاتی در آن همچنان زیبایی خود را حفظ خواهند کرد. برای تمیز نگه‌داشتن جواهرات دارای آبکاری رادیوم، بهتر است به چند نکته توجه خاص داشته باشیم. برای نظافت و چربی زدایی باید یک پارچه نرم را مقداری مرطوب نموده و روی قطعه به آرامی بکشیم. از وارد نمودن فشار بیش از حد و یا استفاده از پارچه زبر جدا خودداری کنید.

فروشگاه اینترنتی مد و کلاس در تلاش است بهترین محصولات را با بالاترین کیفیت و ارزان‌ترین قیمت ممکن به شما عرضه نماید.

خروج از نسخه موبایل