فروشگاه اینترنتی مد و کلاس

راهنمای ست کردن زیورآلات نقره

نقره

نقره

ست کردن زیورآلات نقره

زیورآلات نقره به‌دلیل ماهیت رنگ خنثی این فلز گران‌بها نسبت به سایر اکسسوری‌های زنانه و مردانه با سهولت بیشتری با لباس، فرم بدن و رنگ پوست هارمونی ایجاد می‌کنند. بااین‌حال در این مقاله قوانین ساده‌ای را به‌منظور آراستگی هرچه بیشتر و آسان‌سازی انتخاب شما آورده‌ایم که با رعایت آن‌ها در هر موقعیتی خواهید درخشید.

قوانین نحوه ست کردن جواهرات نقره

در علم زیبایی‌شناسی، همانند سایر علوم با تکیه‌بر نتیجه گیری و بررسی نمونه‌های آزمایشی متعدد در کنار به‌کارگیری منطق، می‌توان به نتایجی دست‌یافت که تقریبا در هر شرایطی صدق می‌کنند. البته مصادیق زیبایی‌شناسی به‌طور مستمر تحت تاثیر شرایط اجتماعی، منطقه‌ای، تبلیغات و… قرار می‌گیرد. ازاین‌رو لزوما چیزی که امروز زیبا خوانده می‌شود در سال‌های آینده یا در منطقه جغرافیایی دیگری نیز، به‌عنوان یک‌ چیز زیبا یاد نمی‌شود.

بنابراین درصورتی‌که بین هرکدام از قوانین یادشده و سلیقه منحصربه‌فرد خودتان تضادی یافتید، حتما و حتما با اعتمادبه‌نفس کامل آنچه را خود صحیح می‌دانید انجام دهید. چراکه تفاوت‌های فردی شماست که به هویتتان معنا می‌بخشد و نهایتا شمارا تبدیل به انسانی جذاب می‌کند.

۱-هم‌جنس بودن

ترکیب نقره با هر فلز دیگری به‌شدت نهی شده است. به‌بیان‌دیگر، اگر گوشواره‌های نقره‌ای به خود می‌آویزید، به سراغ النگوهای طلایتان نروید.

۲- هارمونی با فرم بدن

افراد قدبلند و کشیده حتی‌الامکان نباید به سراغ زیورآلاتی با طول زیاد بروند. به‌عنوان یک قاعده کلی به خاطر داشته باشید، زیورآلات باید بتوانند ظاهر و چهره شمارا به فرم ایده‌ال نزدیک کنند.

۳-اغراق نکردن

هرچند جذابیت به‌طور مستقیم با مورد توجه قرار گرفتن در یک راستا قرار دارد؛ اما لزوما برای جذاب شدن نباید به‌هرکاری دست بزنید. زیبایی و ملاحت به‌طور جدایی‌ناپذیری در یک راستا قرار دارند. ازاین‌رو هرگز زیبایی طبیعی و ذاتی توام با سادگی خود را با استفاده اغراق‌آمیز از زیورآلات دستخوش تغییرات ناخواسته نکنید.

۴-توجه به سن

دختران نوجوان بعضا برای نشان دادن اهمیت، قدرت یا متفاوت بودن خود، به سراغ جواهراتی بافرم و شکل‌های کلاسیک، اغراق‌آمیز و… می‌روند. متاسفانه چنین اقداماتی هرگز نتیجه دلخواه‌تان را در پی نخواهند داشت. ترکیب آرایش غلیظ و جواهرات سنگین برای یک دختر نوجوان تنها نتیجه عکس می‌دهد.

در نقطه مقابل خانم‌های مسن نیز نباید به سراغ استفاده از جواهرات ظریف و فانتزی در مجالس رسمی بروند. هرچند این مساله نشانگر روحیه شاد و سرزنده شماست؛ اما رعایت پروتکل‌های اجتماعی، هرچند آزاردهنده به شما متانت و وقار خاصی می‌بخشد.

۵-توجه به فرم لباس

درخشش و تلالو زیورآلات به‌طور مستقیم تحت تأثیر نحوه ست کردن جواهرات بالباس قرار دارد. اگر لباس‌های پرزرق‌وبرق می‌پوشید، حتی‌الامکان زیورآلات خود را به ساده‌ترین فرم ممکن انتخاب کنید.

به‌طورکلی، ست کردن لباس‌های یقه‌باز با گردنبندهای بلند نه‌تنها موجب به هم خوردن تمرکزتان در طول میهمانی می‌شود، بلکه موجب به‌هم‌ریختگی ظاهرتان نیز می‌گردد. در نقطه مقابل، پوشیدن گوشواره نقره میخی با یک لباس شب فاخر، تنها فرم شلخته‌ای به شما خواهد داد.

برای رسیدن به بهترین نتیجه، ابتدا تصمیم خود را در مورد لباس مناسب برای میهمانی قطعی کنید. پس‌ازآن، با توجه به نوع یقه لباس، رنگ، میزان نقش و نگارهای موجود روی پارچه و نوع لباس (مجلسی، فانتزی و…) دست به انتخاب زیورآلات مناسب بزنید.

۶-توجه به نوع مراسم

به دست کردن انگشتر نقره با یک نگین الماس برای میهمانی زنانه و خودمانی عصر آخرهفته، به‌هیچ‌عنوان انتخاب مناسبی نیست. به‌طورکلی استفاده از جواهراتی نظیر یاقوت، الماس، زمرد را تنها به میهمانی‌های شب رسمی محدود نمایید.

فرض کنید در یک میهمانی شب که همه در حال لذت بردن از شام هستند، صدای برخورد النگوهای شما سکوت را به نحو ناخوشایندی بشکند. ازاین‌رو حتی‌الامکان استفاده از النگوهای متعدد را در میهمانی‌های شبانه، کتابخانه و جلسات کاری محدود کنید.

۷-توجه به اصالت

همواره خریداری جواهرات اصیل که روی گردنبند نقره‌تان دلبری کند، انتخاب هوشمندانه‌ای است. بااین‌حال اگر بودجه کافی برای خریداری جواهرات شناسنامه‌دار را ندارید، به سراغ سنگ‌های سنتیتک کوچک بروید. هرچند جواهرات مصنوعی و بدلی یاقوت و زمرد قیمت بسیار پایینی داشته و تنها به‌وسیله فرایندهای پیچیده آزمایشگاهی قابل‌تشخیص هستند اما اگر اندازه آن‌ها به‌طور غیرمعقولی بزرگ باشد، همه در نظر اول متوجه بدلی بودن آن‌ها خواهند شد.

خوشبختانه امکان خرید سرویس نقره با روکش طلا یا پلاتین را نیز دارید. فروشگاه‌هایی چون مد و کلاس با کپی‌برداری از زیورآلات روز دنیا، آن‌ها را باقیمتی بسیار پایین‌تر در اختیار مشتریان‌شان قرار می‌دهند. ازاین‌رو با هر بودجه‌ای می‌توانید نگاه سایرین را به خود جلب نمایید.

۸- هماهنگی نگین‌ها

در شرایط خاصی امکان استفاده از زیورآلات بدون نگین مانند گردنبند نقره را با انگشتر جواهرنشان خواهید داشت. بااین‌حال بهتر است، هرگز به سراغ استفاده از چند نوع نگین متفاوت در کنار یکدیگر نباشید. به‌عنوان‌مثال اگر گردنبند با نگین الماس به تن کرده‌اید، از پوشیدن انگشتر یاقوت کبود خودداری نمایید.

هرچند برخی از معتبرترین برندهای جواهرات دنیا، به‌طور ترکیبی از سنگ‌های مختلف در جواهرات خود بهره می‌برند. به‌عنوان‌مثال در میان جواهرات سلطنتی گردنبند الماسی مشاهده می‌شود که با تکه‌های زمرد تزئین گشته است. ازاین‌رو اگر سرویس کامل زیورآلات نقره‌ای را مشاهده نمودید که سنگ‌های مختلف در کنار یکدیگر با هارمونی خاصی قرارگرفته‌اند، تعجب نکنید.

۹- سادگی و ظرافت

هرگاه در انتخاب زیورآلات مناسب برای میهمانی یا مراسم پیش روی‌تان دچار تردید شدید، به سراغ زیورآلات ساده و ظریف بروید. این قانون تقریبا همواره راهگشای شما خواهد بود.

۱۰- هرچه کمتر، بهتر

اگر جایی بین استفاده از دو گردنبند یا سه گردنبند تردید نمودید، حتما به سراغ تعداد کمتر بروید. به‌طورکلی استفاده از تعداد زیادی زیورآلات در کنار یکدیگر ریسک عدم هماهنگی بین آن‌ها را افزایش می‌دهد و چهره نامناسبی به شما می‌بخشد.

۱۱- رنگ‌های خنثی

جواهراتی مانند گردنبند نقره یا دستبند نقره به سهولت با هر رنگی هارمونی ایجاد می‌کنند. بیشترین جلوه زیورآلات نقره را می‌توان روی لباس‌های سیاه‌رنگ مشاهده نمود. با ست کردن انگشتر و گوشواره نقره بالباس سفید یا کرم می‌توانید یک چهره قدیس وار از خود به نمایش بگذارید. رنگ‌هایی چون آبی آسمانی و یا سرخ آبی در کنار زیورآلات نقره نیز به شما متانت می‌بخشند.

در نقطه مقابل ست کردن اکسسوری زنانه نقره، مانند پابند بارنگ‌های چون زرد، نارنجی، نارنجی کرم، سبز شویدی بسیار مشکل است.

ترفندهای برای ست کردن سریع زیورآلات نقره بالباس‌های متنوع

هرچند قوانین نسبتا ساده‌ای درزمینه استفاده هارمونیک از جواهرات نقره با تیپ و استایل‌های مختلف وجود دارد؛ اما برخی ترجیح می‌دهند به‌سادگی هرچه تمام‌تر به سراغ یک استایل نیمه آماده بروند. ازاین‌رو در ادامه مقاله چند ترفند ساده برای نحوه هماهنگی لباس با اکسسوری را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

۱- استایل خیابانی

استایل‌های خیابانی معمولا از سوی دختران جوان و سرزنده انتخاب می‌شوند. هرچند تقریبا هیچ قاعده و قانونی برای ست کردن لباس و زیورآلات با استایل‌های استریت وجود ندارد؛ اما این استایل نیز محدودیت‌های خاص خود را به همراه دارد. به‌عنوان‌مثال با توجه به رنگ‌های نسبتا تیره، خنثی یا بی‌روحی که در استایل‌های خیابانی به چشم می‌خورد، بهتر است به سراغ استفاده اغراق‌آمیز از جواهرت بروید. در کنار این مساله، هراندازه در طراحی زیور نقره‌ای که قصد استفاده از آن را دارید، خلاقیت بیشتری به‌کاررفته باشد، راحت‌تر با سایر لباس‌هایتان هماهنگ خواهد شد.

۲- استایل اداری

بیشتر در میهمانی‌های نیمه‌رسمی و جمع‌های خاص به کارتان می‌آید. درصورتی‌که امکان ست کردن زیورآلات ساده و ظریف زنانه را ندارید، می‌توانید مانند تصاویر زیر، بی‌پروایی خود را حتی بالباس نیمه مجلسی به نمایش بگذارید.

در نقطه مقابل درصورتی‌که می‌خواهید بیش از بی‌پروایی، قدرت و تسلط خود را بر موضوعات مختلف نشان دهید، به سراغ زیورآلاتی بروید که هیچ حرفی در رابطه با لایه‌های ظریف شخصیتی شما به میان نیاورند. استفاده از نگین‌های بسیار ریز توپاز یا کوارتز نیز روی گردنبند یا انگشتر نقره شما در چنین حالتی مجاز است.

۳- استایل بوهمین

هیچ‌چیز بیشتر از راحتی در استایل بوهمین مدنظر طراح نیست. از طرف دیگر با توجه به محل استفاده از این نوع تیپ که بیشتر محدود به مجالس خودمانی، جشن تولد و… می‌شود، به خودتان سخت نگیرید. با پوشیدن این لباس حتی امکان استفاده از نگین‌های نیمه قیمتی مانند جاسپر، عقیق و یشم را روی گردنبند یا دستبند نقره‌تان خواهید داشت.

۴- استایل شرقی

استایل‌های شرقی اصولا پر رنگ و لعاب‌تر از استایل‌های غربی بوده و بیش از پایبندی به اصول مد به دنبال ارائه تعریفی از خود هستند. ازاین‌رو تا جای ممکن از نمادها و نشانه‌هایی که باشخصیت‌تان همگام هستند، بهره‌مند شوید. از بیان کردن خود در هیچ شرایطی نترسید. درعین‌حال حجب و سادگی یک دختر شرقی را نیز فراموش نکنید.

۵- استایل نیمه‌رسمی و خودمانی

درواقع این نوع لباس پوشیدن چیزی است که اکثر خانم‌ها ارتباط بیشتری با آن برقرار می‌کنند. ظرافت و درعین‌حال سادگی که در زیورآلات نقره به چشم می‌خورد، امکان فعالیت آزادانه روزمره را نیز به شما می‌دهد. ازاین‌رو اگر تنها بودجه بسیار محدودی برای خرید یک سرویس نقره دارید، بدون شک به سراغ نمونه‌های ساده و ظریف بروید.

۶- استایل رسمی

هیچ‌وقت مشت خود را در یک میهمانی رسمی باز نکنید! هم‌زمان که برای یک موسیقی تند آماده هستید، متانت خود را حفظ نمایید. با استفاده از زیورآلاتی با کارکرد دوگانه که علاوه بر متانت به شما جذبه می‌دهند، قطعا در مرکز توجه جمع قرار خواهید گرفت. هیچ‌کس در یک میهمانی رسمی از شما توقع ندارد همانند یک کودک شاد و سرحال برخورد نمایید. درعین‌حال، خشک و بی‌روح نباشید. با انتخاب زیور مناسب تمام اطلاعات لازم را به چشمان پرسشگر خواهید داد. اگر در سنین میان‌سالی به سر می‌برید، حتما از زیورآلات دارای نگین استفاده کنید؛ اما اگر در دهه دوم یا سوم زندگی‌تان به سر می‌برید، می‌توانید به سراغ زیورآلات ساده و بدون نگین بروید.

بهترین نحوه ست کردن زیورآلات نقره

همان‌طور که در ابتدا توضیح دادیم، نهایتا این شما هستید که باید تصمیم بگیرید، در موقعیت پیش رو چگونه از زیورآلات‌تان استفاده نمایید. درصورتی‌که بین دو گیره کروات شک دارید، همواره گیره کروات نقره ساده‌تر را امتحان کنید. درصورتی‌که دکمه سرآستین نقره شما دارای نگین یاقوت کبود است؛ اما انگشترتان با نگین الماس خودنمایی می‌کند، بهتر است یکی از آن‌ها را کنار بگذارید. خرید نقره به شما این امکان را می‌دهد تا به‌سادگی و سهولت بیشتری بتوانید نسبت به ست کردن جواهرتان بالباس‌های موردنظرتان اقدام نمایید.

فروشگاه مد و کلاس به‌عنوان یکی از پیشروترین عرضه‌کنندگان زیورآلات روز دنیا در ایران، شمارا به دیدن گالری جواهرات خود به‌صورت آنلاین دعوت می‌نماید.

با ما آن‌طور که شایسته شماست… دیده خواهید شد.

خروج از نسخه موبایل