فروشگاه اینترنتی مد و کلاس

راهنمای خرید سرویس عروس

راهنمای خرید سرویس عروس

خرید سرویس عروس

سال‌ها پیش‌خرید عروسی به تعداد محدودی وسایل خانه و قطعاتی از طلا و جواهر محدود می‌شد. رفته‌رفته با افزایش تکنولوژی و پیشرفت منابع مالی، خرید سرویس عروس به‌طور کامل به بخشی از آیین‌های ازدواج تبدیل گشت.

 امروزه با توجه به قیمت بسیار بالای طلا و جواهر قسمت عمده‌ای از هزینه‌های مربوط به ازدواج در این قسمت خرج می‌شود. از این‌رو قصد داریم در این مقاله به‌صورت تام و تمام اطلاعات لازم را در دسترس خوانندگان عزیز برای خرید سرویس عروس قرار دهیم.

مؤلفه‌های مهم و تعیین‌کننده در خرید سرویس عروس چیست؟

قیمت خرید

 همان‌طور که در سایر مقالات موجود در سایت توضیح داده‌ایم، بیش از هر چیز هنگام خرید سرویس عروس باید به قیمت آن توجه نمایید. پس از بررسی بودجه و قیمت باید نگاهی به هدف کوتاه و بلندمدت آن از این خرید داشته باشیم.

 قیمت خرید سرویس عروس خود تابع فاکتورهای زیر است:

۱- وزن و نوع فلزات گران‌بهای به‌کاررفته در سرویس عروس

 خوشبختانه عیار فلزات گران‌بها که در این‌گونه محصولات به کار گرفته می‌شوند معمولاً میزان مشخصی دارد. ازاین‌رو با دانستن بودجه موردنظر می‌توان تخمینی از وزن نهایی سرویس عروس داشت. پس از مشخص نمودن میزان بودجه موردنظر از قیمت روز طلا ۲۴ عیار مطلع شوید. هرچند سرویس‌های عروس معمولاً از طلای عیار ۱۸ ساخته‌شده‌اند اما با توجه به هزینه‌های اضافی نظیر مالیات، اجرت ساخت و سود مشخص فروشگاه‌های عرضه‌کننده طلا و جواهر باید میزان بودجه مشخص‌شده‌تان را بر قیمت طلای ۲۴ عیار تقسیم کنید تا حدود وزنی مناسب را به دست آورید. برای جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی یا بروز هرگونه کدورت مسئله را به‌طور خصوصی بانامزدتان مطرح کنید تا هنگام خرید دچار مشکل نشوید.

۲- اجرت ساخت سرویس جواهر

 در گذشته نیازی به توجه ویژه‌ای به اجرت ساخت طلا نداشتیم. هرچند در حال حاضر با افزایش ناگهانی قیمت دلار در کشور و هم‌زمان بروز برخی ممنوعیت‌ها در واردات طلای آماده هزینه تولید انواع طلا خود به دغدغه‌ای جدی تبدیل‌شده است.

 برای حل این مشکل نیز راهکار ساده‌ای وجود دارد. اگر به لحاظ هزینه‌های مربوط به خرید سرویس طلا با هیچ‌گونه محدودیتی روبرو نیستید، می‌توانید به سراغ برندهای مطرح فرانسوی و ایتالیایی چون کارتیه یا بولگاری بروید.

 در نقطه مقابل در صورت محدودیت بودجه بهتر است از طلاهای ظریف ایرانی که وزن بسیار کمی داشته و اجرت ساخت آن بسیار کمتر از تولید طلای خارجی است، استفاده نمایید. از به‌روز نبودن مدل طلا و جواهراتتان نگران نشوید، چراکه ظرف مدت بسیار کوتاهی جدیدترین مدل‌های جهانی سرویس عروس در ایران نیز به‌صورت مشابه تولید می‌گردد.

هرچند اگر به دنبال خرید سرویس عروس منحصربه‌فرد هستید، گزینه‌های دیگری پیش رویتان قرار دارد. در درجه اول خریداری گزینه‌های دست‌ساز که به‌وسیله هنرمندان مطرح داخلی و خارجی ساخته‌شده باشد، شمارا در شب ازدواجتان بیش‌ازپیش در معرض توجه قرار می‌دهد. البته استفاده از هنر این افراد هزینه بسیار زیادی را بر شما تحمیل می‌کند.

۳- نحوه عرضه جواهرات

هرچند طلافروشی‌ها موظف به پیروی از یک سیستم قیمتی یکسان هستند اما وجود هزینه‌های سربار نظیر اجاره بالای مکان کسب و نوسانات طلای موجود در انبار موجب می‌شود تا قیمت طلای مشابه فروشگاه‌های مختلف با یکدیگر تفاوت بسیاری داشته باشند.

 برای حل این مشکل دو راه پیش روی‌تان قرار دارد. می‌توانید هنگام خرید طلا ضمن دریافت برگ خرید از فروشنده تضمین لازم را برای بازپس‌گیری جنس فروخته‌شده در صورت تناقض قیمتی با نرخ مصوب اتحادیه طلا و جواهر را دریافت نمایید.

راه دیگر خرید ایننرنتی سرویس عروس از فروشگاه‌های آنلاین معتبر است، چراکه این فروشگاه‌ها با خریدوفروش عمده طلا و جواهر و کاهش هزینه‌هایی چون اجاره محل کسب در نقاط گران‌قیمت می‌توانند سرویس موردنظرتان را با تخفیف ویژه به شما ارائه نمایند.

۴- نوع سنگ‌های قیمتی به‌کاررفته در سرویس عروس

 استفاده از سنگ‌های اصیل و قیمتی نظیر الماس، یاقوت یا زمرد تأثیر مستقیمی در قیمت نهایی سرویس عروس خواهد داشت. از یک‌سو اگر به لحاظ بودجه با مشکلی روبرو نیستید و قصد فروش آن را در کوتاه‌مدت ندارید، می‌توانید به سراغ استفاده از این نوع جواهرات بروید. همانند فلزات گران‌بها، قیمت جواهرات در بلندمدت سیر صعودی دارد. به‌طورکلی هرچه اندازه این سنگ‌ها بزرگ‌تر و میزان شفافیت و رنگ آن‌ها تندتر باشد، قیمت بیشتری خواهند داشت.

به این جهت شما با انتخاب هوشمندانه نگین می‌توانید قیمت نهایی سرویس عروس را کاهش دهید. در نقطه مقابل انواع یاقوت و زمرد مصنوعی خواص ظاهری کاملاً مشابه و قیمت به‌مراتب پایین‌تری دارند. الماس مصنوعی تفاوت قیمتی چندانی با الماس طبیعی ندارد اما با تهیه نگین زیرکونیم می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

 خرید سرویس عروس

 به‌منظور انتخاب مناسب سرویس عروس، باید به تک‌تک مواردی که در قسمت قبل در رابطه با دستبند، انگشتر، گردنبند و گوشواره توضیح دادیم، توجه نمایید. هم‌زمان موارد زیر را در نظر بگیرید.

۱- هماهنگی اجزا هنگام خرید سرویس عروس

 نباید به هیچ قطعه‌ای به‌صورت مجزا نگاه کنید، بلکه تمام مختصات سرویس را مدنظر داشته باشید. اگر تنها یک قطعه نظیر گوشواره را به‌صورت ناهماهنگ و ناموزون با سایر قطعات سرویس عروس تهیه کنید، منجر به آسیب دیدن کل ویژگی‌های سرویستان می‌گردد.

۲- تنها زیبایی قطعات مهم نیست

 ممکن است یک سرویس عروس دارای قطعاتی بسیار شیک و جذاب باشد، هرچند در کنار هم قرار گرفتن این قطعات همواره نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. فرض کنید با داشتن صورتی گرد، با خرید دستبند، گردنبند یا انگشتری به شکل دایره کامل مشکلی نخواهید داشت، اما گوشواره موجب به هم ریختن فرم صورتتان می‌شود. ازاین‌رو حتماً به‌صورت جزئی نیز از هماهنگی اجزا با صورت و بدنتان اطمینان حاصل کنید.

۳- سرمایه‌گذاری با خرید جواهرات

هرچند در بلندمدت قیمت انواع طلا و جواهر سیر صعودی دارد اما این مسئله لزوماً نشانگر هوشمندانه بودن خرید سنگین و گران‌قیمت نیست. چراکه از یک‌سو باید اجرت ساخت بالایی برای تهیه سرویس عروس بپردازید که این مسئله موجب می‌شود، افق سرمایه‌گذاری‌تان افزایش پیدا کند.

 از طرف دیگر نگین‌های اصیل در بازه‌های میان‌مدت، دچار افت شدید قیمتی می‌شوند. به‌بیان‌دیگر اگر همین امروز یک گردنبند دارای نگین یاقوت برمه به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان را بخرید، تنها پس از گذشت یک هفته با فرض ثابت ماندن قیمت طلا و جواهر حداکثر قیمت فروش آن حدود ۸۰ میلیون تومان خواهد بود.

بااین‌حال خرید سرویس عروس به‌عنوان کالای سرمایه‌ای که نه‌تنها در بلندمدت با خرید آن ضرر نمی‌کنید، بلکه نشان‌دهنده اعتبار و مکنت مالی شما نیز خواهد بود انتخاب هوشمندانه‌ای به شمار می‌آید.

 اگر پول کافی برای خرید سرویس عروس، طلا یا پلاتین را ندارید، روی نقره حساب ویژه‌ای بازکنید. این فلز بعضاً افزایش قیمتی بیشتر از طلا را در بازه‌های مختلف زمانی از خود نشان داده است. البته خرید سرویس نقره عروس به دلیل هزینه بالای اجرت ساخت از فروشگاه‌های عرضه جواهر کار چندان منطقی و هوشمندانه‌ای به‌حساب نمی‌آید. ازاین‌رو بهتر است به سراغ خرید سرویس‌های عروس نقره موجود در وب سایت‌های اینترنتی نظیر مد و کلاس بروید.

۴- سرویس بدلی عروس

 بدلیجات در طول سال‌های اخیر دارای پیشرفت بسیاری گردیده‌اند. از یک‌سو ارائه جدیدترین مدل‌های طلا و جواهر در کوتاه‌ترین زمان و از سوی دیگر فرم و شکل این سرویس‌ها که تشخیص آن‌ها را بدون ابزار برای طلافروشان خبره نیز غیرممکن می‌کند، موجب توجه ویژه‌ای به آن‌ها شده است.

 ازاین‌رو درصورتی‌که پول کافی برای خرید سرویس طلا را ندارید، می‌توانید با خیال راحت به سراغ سرویس‌های بدلی بروید. در هنگام خرید این سرویس‌ها باید به چند نکته ساده توجه داشته باشیم.

۱- دوری از خرید سنگ‌های بزرگ:

قبل از هر چیز از خرید سرویس‌هایی که سنگ‌های جواهری آن‌ها بسیار درشت است پرهیز نمایید چراکه با توجه به قیمت جواهرات با این حجم و اندازه تقلبی بودن آن‌ها مشخص می‌گردد.

۲- توجه به وزن:

به وزن نهایی سرویس بدلی عروس توجه داشته باشید. هرچند وزن طلا و جواهرات بدلی تأثیری در قیمت پرداختی شما ندارند اما این نکته را فراموش نکنید که قصد جلوه‌گری با سرویس بدلی را به‌جای سرویس اصل طلا و جواهر دارید. به بیان ساده‌تر اگر درآمد سالانه داماد چیزی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان در سال است به سراغ انتخاب سرویس‌های بدلی عروس با وزن و اندازه زیاد نروید و ظرافت را اصل قرار دهید.

۳- روکش روی زیورآلات:
لزوماً سرویس‌های اکسسوری زنانه دارای روکش، بدلی نیستند. برخی افراد به دلیل تمایل بیشتر به‌نوعی خاص از طلا یا حساسیت به برخی فلزات ترجیح می‌دهند سرویس طلایشان را با نوعی دیگر از فلزات گران‌بها روکش نمایند. هم‌زمان به این وسیله امکان صرفه‌جویی در هزینه‌های نهایی خرید آن را خواهید داشت. به‌عنوان‌مثال فرض کنید سرویس نقره عروس بسیار شیکی را خریداری کرده و سپس آن را به‌وسیله طلای سفید روکش نموده‌اید. به این صورت نه‌تنها در هزینه‌های خود به حد چشمگیری صرفه‌جویی نموده‌اید بلکه سرویس موردنظرتان را با شکل و ظاهری کاملاً مشابه با سرویس اصیل و با قیمتی به‌مراتب پایین‌تر تهیه نموده‌اید!

 ترفند:  با توجه به استقبال بالا از طلای سفید و کمرنگ شدن استفاده از طلای زرد برای سرویس‌های عروس، می‌توانید با خرید طلای کلاسیک و روکش کردن آن با پلاتین یا طلای سفید نیز علاوه بر صرفه‌جویی خودتان را به مد روز مجهز نمایید!

۵- مدل سرویس عروس

 هرساله پس از برگزاری نمایشگاه جواهرات که توسط برندهای مطرح اروپایی نظیر پیرکاردین برگزار می‌شود، مد روز طلا و جواهرات زنانه تعیین می‌شود. صاحبان این صنعت به‌منظور ترغیب مشتری به تعویض و خرید سرویس‌های جدید تا جای ممکن فرم و حالت سرویس‌های قدیمی را تغییر می‌دهند.

 ازاین‌رو حتی اگر جدیدترین مدل طلا و جواهر روز دنیا را خریداری کنید تا چندساله آینده رغبتی به دیدن آن پیدا نخواهید کرد! با توجه به این مسئله تبعیت کامل از مد سرویس عروس را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. چراکه این سرویس باید برای چندین سال در کنار شما بدرخشد. برای حل این معضل نیز چند راه‌کار ساده دارید:

 سرویس عروس کلاسیک

همواره با انتخاب زیورآلات کلاسیک می‌توانید سلیقه منحصربه‌فردتان را به رخ سایرین بکشید. از سوی دیگر با انتخاب سرویس کلاسیک هرگز نباید نگران از مد افتادگی آن باشید.

 سرویس عروس ساده

اگر مؤلفه‌های جواهرات کلاسیک را نمی‌پسندید، می‌توانید به سراغ سرویس‌های عروس ساده بروید. معمولاً سادگی هرگز از دور خارج نمی‌شود. افزون بر این سرویس‌های ساده معمولاً اجرت ساخت پایین‌تری دارند.

استفاده از نگین‌های خاص

فیروزه هرچند به‌نوعی جواهر ملی ایران شناخته می‌شود اما ست کردن آن‌ها بالباس‌های دیگرتان مشکل است. هرچند با انتخاب نگین یاقوت سرخ به‌راحتی و اصولاً با هر نوع لباس و ظاهری در جمع خواهید درخشید.

خریداری سرویس عروس بدلی

اگر تبعیت از مد برایتان اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد به‌نوعی که نمی‌توانید از آن چشم‌پوشی کنید و هم‌زمان امکان پرداخت هزینه‌های گزاف خرید سرویس‌های اصیل طلا و جواهر را ندارید، در خریداری سرویس بدلیجات با روکش طلا تردید نکنید.

۶- ماندگاری سرویس عروس

 همان‌طور که پیش‌ازاین توضیح دادیم، در اغلب موارد قصد دارید تا برای سال‌های طولانی از سرویس طلا استفاده کنید. ازاین‌رو حتماً به سراغ سرویس عروسی بروید که از استحکام و ماندگاری بالایی نیز برخوردار باشد.

  • وجود تعداد بسیار زیاد نگین همواره خطر افتادن و گم‌شدن آن‌ها را افزایش می‌دهند.
  • قلاب‌های موجود بر روی قطعاتی نظیر گردنبند و دستبند باید از جنس مطلوب و مرغوب باشند چراکه با باز شدن ناگهانی آن‌ها ممکن است ضرری چندمیلیونی به شما وارد شود.
  • نگهداری برخی جواهرات نظیر فیروزه شرایط خاصی را می‌طلبد. ازاین‌رو حتماً شرایط نگهداری را از فروشنده پرس‌وجو کنید.

 نکته‌های خریداری سرویس عروس

 پس از در نظر گرفتن تمام شرایط بالا برای رسیدن به بهترین نتیجه و جلوگیری از ضرر و زیان احتمالی به نکات زیر توجه نمایید:

۱- برلیان

برخلاف تصور عامه برلیان نوعی جواهر نیست! بلکه تنها نحوه خاصی از تراش سنگ‌های قیمتی است. درواقع بسیاری از سنگ‌های شفاف را می‌توان با تراش برلیان آماده نمود. دلیل شهرت برلیان به تلالو ویژه نور و همچنین قدمت بسیار بالای این تراش خاص جواهر باز می‌گردد. اگر هنگام خرید سرویس عروس فروشنده از اصطلاح سنگ‌های برلیان در سرویس استفاده نمود، از نوع سنگ پرس‌وجو کنید.

۲- دریافت شناسنامه سنگ

قیمت نهایی جواهرات قیمتی مانند یاقوت تحت تأثیر فاکتورهای متعددی قرار دارد. با توجه به کیفیت بالای سنگ‌های سنتتیک شناسایی سنگ‌های قیمتی نظیر یاقوت اصل از تقلبی بدون دستگاه‌های دقیق و آزمایشات پیچیده ممکن نیست. ازاین‌رو اگر در سرویس عروس‌تان از سنگ‌های قیمتی استفاده می‌کنید، حتماً شناسنامه آن‌ها را از فروشنده دریافت نمایید.

۳- مهاجرت

اگر پس از ازدواج قصد مهاجرت از کشور را دارید، حتماً به چند نوع نگین توجه ویژه‌ای داشته باشید. با توجه به قیمت بسیار بالای فیروزه نیشابور در خارج از کشور خریداری سرویس با نگین فیروزه اصیل و باکیفیت را مدنظر قرار دهید. درصورتی‌که بیشتر شیفته جواهرات شفاف نظیر زمرد هستید، از فروشنده بخواهید تا از نگین دمانتوئید در سرویس عروستان استفاده نماید. این نوع سنگ خاص که کمتر از چند دهه از کشف و استخراج آن در ایران می‌گذرد، جزو سنگ‌های بسیار قیمتی بوده و با خرید آن سود سرشاری در بلندمدت نصیبتان خواهد شد.

۴- دریافت برگ خرید دارای مهر و سربرگ از فروشنده

متاسفانه برخی فروشندگان طلا و جواهر به‌منظور سود بیشتر به سراغ روش‌های نامشروعی رفته‌اند. اگر در هنگام خریداری سرویس عروس، از فروشنده برگ خرید آن را دریافت کنید همواره امکان شکایت از وی را در صورت کم‌فروشی یا ناخالصی بالای جنس فروخته‌شده در اتحادیه طلا و جواهر خواهید داشت. از سوی دیگر معمولاً بدون برگ خرید، برای فروش سرویس طلا و جواهرات خود با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شوید.

۵- توجه به نشانه‌های کهنگی طلا

همان‌طور که پیش‌ازاین توضیح دادیم هنگام خریداری سرویس طلا و جواهر مبلغ گزافی را بابت ساخت می‌پردازید. هرچند پس از استفاده از سرویس عروس و هنگام فروش مجدد کل هزینه اجرت ساخت از قیمت پرداختی کسر می‌گردد. ازاین‌رو برخی فروشندگان سرویس‌های قدیمی را به‌جای سرویس‌های نو مجدداً به فروش می‌رسانند. تشخیص سرویس طلای استفاده ‌شده در عمل بسیار مشکل است اما با دقت به برخی ویژگی‌ها تا حدودی می‌توان از پرداخت هزینه اضافه برای اجرت ساخت جلوگیری نمود.

  • به قفل و قلاب‌های طلا و جواهراتتان دقت کنید

به‌طورکلی پس از باز و بسته کردن قفل‌های نگه‌دارنده زنجیر و گردنبند بر روی قسمت انتهایی آن‌ها خط و خش می‌افتد. ازاین‌رو در صورت مشاهده چنین نشانه‌هایی حتماً مسئله را به فروشنده گوشزد کرده و تخفیف بسیار زیادی را از وی دریافت نمایید!

  • وجود خط و خش بر روی نگین‌های سرویس

در اثر استفاده مکرر نگین‌ها دچار شکستگی یا خط و خش می‌شوند. با کمک این شیوه می‌توان طلای دست‌دوم را از نو تشخیص داد.

  • وجود علائم ساییدگی و تغییر رنگ در برخی قسمت‌ها یا قطعات سرویس

وجود چنین نشانه‌ای بدون شک نشانگر دست‌دوم بودن سرویس موردنظرتان است.

فروشگاه مد و کلاس به‌عنوان یکی از تخصصی‌ترین فروشگاه‌های عرضه نقره و بدلیجات در ایران شناخته می‌شود. با خرید از این فروشگاه علاوه بر برخورداری از برگ خرید رسمی و تخفیفات ویژه، بسیار زودتر از سایر دوستانتان مدرن‌ترین جواهرات روز را استفاده خواهید نمود…

بهترین بودن، سخت نیست!

خروج از نسخه موبایل